The Voicen ja Sportian kanssa tehty video nr. 3 on julkaistu. Videolla käyn läpi kolme hyvää perusliikettä, jossa etenkin pakarat pääsevät töihin. Liikkeet harjoittavat myös etu- ja takareisiä sekä keskivartaloa. Valitse painot, sarjat ja toistot tavoitteesi mukaan. Jos tarkoituksena on lisätä esim. lihaskestävyyttää, niin tee pitkiä sarjoja (15 toistoa tai yli) pienemmillä painoilla ja lyhyillä sarjapalautuksilla (esim. 20 sek.). Mikäli tavoitteena on lisätä esim. voimaa tee lyhyitä sarjoja, isoilla painoilla ja pidemmillä sarjapalautuksilla. Voimaa harjoitellessa tekniikan tulee olla täysin kunnossa, jotta vältytään loukkaantumisilta.

 

Liike 1. Takakyykky

  • Hartioiden levyinen haara-asento
  • Keskivartalo tiukkana ja selkä suorana
  • Jalkapohjat pysyvät kiinni alustassa koko liikkeen ajan
  • Polvet ja varpaat ovat linjassa, eli osoittavat samaan suuntaan (HUOM! Polvet eivät käänny sisään päin)

Liike 2. Maastaveto suorinjaloin

  • Ota levytangosta hartioiden levyinen ote
  • Pidä jalkapohjat tiukasti kiinni alustassa
  • Tanko kulkee lähellä jalkoja koko liikkeen ajan
  • Selkä pysyy suorana

Liike 3. Lantion nosto lisäpainolla

  • Paino syliin (esim. kuula tai levypaino)
  • Laske lantio alas ja ponnista takaisin ylös jännittämällä pakaroita
  • Säilytä lannerangan keskiasento läpi suorituksen. Pidä keskivartalo tiukkana!

Liikkumisen iloa!

Terkuin,
Tanja

Täältä löytyy The Voicen nosto aiheesta

Kuntosaliharjoittelu: 3 tehokasta rintalihasliikettä

Vaatteet ja varusteet Sportiasta