Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin olin mukana tekemässä treenivideoita The Voicelle. Alta löytyy ensimmäinen.  Oma pärstä ja ääni vaatii hieman totuttelua! 🙂

Liikkeet tukevat hyvin esim. juoksuharrastusta ja erilaisia palloilulajeja. Loikkien avulla pystyt harjoittamaan nopeusvoimaa, räjähtävyyttä ja ponnistusvoimaa. Variaatioita löytyy ja liikkeet sopivat niin urheilijoille kun kuntoilijoillekin. Edistyneemmät voivat tehdä liikkeet lisäpainoilla tai vaikka ylämäessä. Toistot ja palautumiset oman kuntotason mukaan!

Loikkien ja askelkyykyn avulla saat ihanan poltteen etenkin reisiin ja pakaroihin. Myös syke nousee mukavasti. Liikkeet tuovat hyvän lisäbuustin ja vaihtelun perinteiseen juoksulenkkiin.

Tässä esimerkkitreeni:

  • Juoksu 20 min.
  • Liikeratojen avaaminen (esim. lyhyet venyttelyt n. 5 sek./liike). Huomioi etenkin lonkankoukistajat, pakarat, etu- & takareidet, pohkeet ja nilkat.
  • 3 x 25 m kyykkyhyppy
  • 3 x 40 m luisteluhyppy
  • 3 x 40 m askelkyykky
  • 10 min loppuhölkkä ja lyhyet palauttavat venytykset (n. 10-30 sek.)

 

Nauttikaa kaikki hyvistä juoksukeleistä ja ulkoliikunnasta. Aurinkoa päivään!

Terkuin,

Tanja

Täältä löytyy The Voicen artikkeli.

P.S. Täältä löytyy myös vinkkejä pakaratreeniin!